Home | Promovare si parteneri | Oameni adevarati | Termeni si conditii | Contact
Star Press - Ziar electronic Constanta
Editia online nr. 3272
Vineri, 7 august 2020
15:47:09

Diferente surprinzatoare intre fetele si baietii de varsta de doi ani. ''Ne-am asteptat sa gasim diferente, dar ele au fost atat de mari'' - 26 Aug 2015

 
La varsta de doi ani, fetele sunt mai independente si au mai multe abilitati sociale decat baietii, potrivit unui studiu norvegian efectuat in gradinite de copii, publicat in Germania de revista 'Early Childhood Educational Journal' si citat de agentia DPA.

 "Ne-am asteptat sa gasim diferente, dar am fost surprinsi ca au fost atat de mari", a spus Aud Toril Meland, unul dintre autorii studiului efectuat de ' Reading Centre' al Universitatii din Stavanger, in colaborare cu orasul Stavanger.

Cea mai mare diferenta a fost in invatarea mersului la toaleta. In timp ce 21,3 la suta dintre fete nu mai purtau scutece la varsta de doi ani si anuntau atunci cand aveau nevoie la toaleta, numai 7,5 la suta dintre baieti faceau acelasi lucru. In acelasi timp, 67,8 la suta dintre fete au aratat interes pentru utilizarea olitei sau toaletei, comparativ cu numai 42,1 la suta dintre baieti.

Datele pentru acest studiu au fost stranse prin "observarea structurata" a unui numar de 535 baieti si 509 de fete cu varste cuprinse intre 30 si 33 de luni, pe o perioada de trei luni.

In ceea ce priveste mancatul si bautul independent la masa, 62,1 la suta dintre fete reuseau acest lucru, comparativ cu 49,7 la suta dintre baieti.

Fetele au fost inaintea baietilor si in ceea ce priveste competentele sociale. Ele au participat mai mult la activitatile din gradinita si au interactionat mai mult cu ceilalti copii.

"Intr-o mare masura, aptitudinile sociale si activitatile de zi cu zi sunt in legatura cu intelegerea limbajului copiilor, abilitatile motorii si auto-reglementarea. Buna dezvoltare a limbajului la fete ar putea contribui la exprimarea in mai mare masura a nevoilor si dorintelor lor decat in cazul baietilor", a spus Meland. "De asemenea, competentele lingvistice la copii ar putea influenta poate alte activitati, cum ar fi participarea la conversatii in timpul mesei, imbracatul si dezbracatul si deplasarea de la o activitate la alta", mentioneaza DPA.

Autorii au indicat ca 'limita" a studiului faptul ca observatiile apartin unor educatoare a?? persoane de sex feminin a?? care ar fi putut influenta concluziile cercetarilor. In gradinitele norvegiene, educatoarele reprezinta 93 la suta din intregul personal al acestora.

Scorurile mai mari ale fetelor pot fi legate de faptul ca, in general, "copiii sunt socializati conform modelelor traditionale de gen", au precizat autorii studiului. "Cu toate acestea, nu putem exclude probabilitatea diferentelor biologice intre sexe", mai noteaza sursa citata de agentia DPA.

Sursa: Agerpres



Da mai departe: